BMHeader

PILIHAN BAHASA  | BAHASA KETIGA 


   | 

faq p hubungi p maklumbalas p peta p
Soalan Lazim   Hubungi Kami      Aduan &
Maklumbalas
 
Peta Laman

Dr Anun Man

Ketua Pegawai Maklumat (CIO) bagi  Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Pulau Pinang ialah Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Pulau Pinang

Nama           
: Dr Anun binti Man
Jawatan & Gred Pegawai Veterinar G52
Emel : Alamat emel ini dilindungi dari Spambot. Anda perlu hidupkan JavaScript untuk melihatnya.
No. Telefon
: 04-5084368
No. Faks : 04-5084366

Peranan dan tanggungjawab CIO adalah seperti berikut:
a. Membantu Y.B. Setiausaha Kerajaan Negeri dalam melaksanakan tugas - tugas yang melibatkan keselamatan ICT;
b. Menentukan keperluan keselamatan ICT;
c. Menyelaras dan mengurus pelan latihan dan program kesedaran keselamatan ICT seperti penyediaan Dasar Keselamatan ICT SUK Pulau Pinang serta pengurusan risiko dan pengauditan;
d. Bertanggungjawab ke atas perkara - perkara yang berkaitan dengan keselamatan ICT SUK Pulau Pinang.

1888 Mr. L Burghope
1900 Mr. W.H. McArthor
1919-1932 Major Mr. H. G. Simpson FRCVS
1932-1935 Mr. Wallace
1935-1941 Captain White
1943 Mr. Kupusamy
1943 Mr. Kassim 
1946  Mr. Stanhope 
1948-1949 Mr. C. C Renwick
1950 Mr. Kirby
1951 Mr. N. P Nair
1951 Mr. D. Gopal
1954-1961 Mr. T. Soong 
1962-1965 Tuan Haji S. M Bubjee
1965-1974 Dr. Lim Seang Chye
1974-1985 Dr. Joseph Louis
1985-1989 Dr. Mohamad Kamarulzaman b. Md Sharif
1989-1991 Dato' Dr. Mohamad Azmie b. Zakaria
1991-2007 Dato’ Dr. Mohd Zairi b. Haji Serlan
2007-2011 Dr. Wan Mohd Kamil bin Dato’ Wan Nik
2011-2012 Dr. Ahmad Shukri bin Abdullah 
2012-2015 Dr. Johari bin Haji A. Bakar 
2015-2018 Dr. Siti Salmiyah binti Tahir
2018 -    Dr. Anun binti Man 
Veterinar
Bentuk dan Warna
 
Pada asalnya logo ini dibentukkan dari huruf 'V', daripada mana sejumlah besar esen dan Perkhidmatan Haiwan diunsurkan. Salah satu lengan pada V itu menyerupai huruf 'M' dan diwarnakan merah. Lengan yang satu lagi itu berlatarkan warna biru dan mempunyai sisi dalaman yang jelas dan terang. Sementara separuhan luar lengan itu ditompokkan dengan segiempat-segiempat dalam beberapa warna, yang mana juga kesemuanya memberi bentuk terbuka kepada sisi berkenaan.
 
Empat warna yang digunakan(merah, biru, putih dan kuning) adalah untuk memperingatkan warna bendera Malaysia
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Penjelasan

Huruf 'V' itu adalah lebih dari untuk mengutarakan perkataan 'Veterinar'. Malah ianya melambangkan suatu perkhidmatan yang mempunyai visi dan vitaliti serta bersifat versatil dalam semua bidang pendekatan dan kegiatan berhubung dengan objektif-objektif Jabatan, sumbangannya kepada keunggulan profesional, kesejahteraan hidup masyarakat dan pembangunan negara.
 
Apabila huruf 'M' iaitu diserlahkan dengan 'V' untuk menjadikan 'VM', maka ianya memberi makna Veterinar Malaysia, iaitu nama alternatif kepada Jabatan Perkhidmatan Haiwan dan Veterinary Medicine (Perubatan Veterenar), iaitu salah satu bidang liputan dan tanggungjawab terbesar Jabatan.
 
Kepala panah berwarna biru disebelah kiri menunjukkan pergerakan yang berterusan dan mengikut arah kehadapan yang terancang. Petak-petak segiempat berwarna biru, putih dan kuning menandai pola-pola dalam memori yang tidak mempunyai akhiran. Ianya juga membawa maksud kreativiti dan inovasi yang terbuka luas ke arah memajukan sains veterinar dan bioteknologi masa depan.
 
Warna-warna bendera menajakan sikap patriotisme yang digembelingkan dengan usaha ikhlas serta bersungguh-sungguh untuk membawa maruah dan prestej kepada Bangsa dan Negara Malaysia.

Kami berazam untuk menghayati moto jabatan "Tugas kami berbakti kepada anda", dalam menyampaikan perkhidmatan kepada pelanggan-pelanggan kami, dengan

  • Sentiasa membantu dan melayani dengan penuh mesra serta bertanggungjawab segala pertanyaan dan kemusykilan yang diajukan oleh pelanggan-pelanggan secepat mungkin
  • Memberi khidmat nasihat dan perundingan kepada cadangan projek ternakan yang dirujuk dalam tempoh 14 hari
  • Memberi data dan maklumat industri ternakan serta perundangan yang berkaitan setepat mungkin dalam hari yang sama dipohon bagi maklumat sediaada dan 7 hari bagi maklumat yang baru
  • Melayan dan menjawab semua aduan dan pertanyaan rasmi dalam tempoh tidak lebih daripada 14 hari dari tarikh terima aduan tersebut
  • Memastikan pelaksanaan piagam pelanggan disemua peringkat Jabatan

Kerajaan Malaysia dan Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Pulau Pinang adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini serta tidak boleh ditafsirkan sebagai ejen kepada, ataupun syarikat yang disyorkan oleh Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Pulau Pinang.

Copyright (C) 2016, JPV Pulau Pinang.
All Rights Reserved